دستورات و مراقبت های بعد از لیفت ابرو

مراقبت های بعد از لیفت ابرو : لیفت ابرو که تحت عنوان لیفت پیشانی نیز شناخته می شود ؛ یک روند جراحی است که طی آن و در راستای بالا کشیدن ابروها و رفع افتادگی آن ها و همچنین صاف شدن خطوط و چین و چروک های پیشانی و ایجاد ظاهری جوانتر در بخش فوقانی صورت ؛ پوست پیشانی بالا کشیده می شود.

تکنیک های لیفت مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارد ؛ در میان تکنیک های موجود ، جراحی لیفت ابرو ماندگاری و طول عمر بالاتری از دیگر روش ها دارد.

به طور کلی جراحی لیفت ابرو ، تقریبا بین یک تا دو ساعت طول می کشد و تحت بیهوشی عمومی انجام می پذیرد.

مقداری کبودی ، تورم و بی حسی ؛ در طول دوره ریکاوری ، نرمال می باشد که تقریبا به دو هفته زمان برای فروکش کردن نیاز دارد.

پزشک بعد از انجام این عمل جراحی ؛ دستورالعمل هایی را تحت عنوان مراقبت های بعد از لیفت ابرو ، در اختیار شما قرار می دهد.

توجه داشته باشید که دنبال کردن دقیق این دستورالعمل ها ، تاثیر بسزایی در دستیابی به نتایج بهینه درمان خواهد داشت.

مراقبت های بعد از لیفت ابرو

نکات و مراقبت های بعد از لیفت ابرو

  • بعد از جراحی لیفت ابرو ؛ سر خود را با قرار دادن حداقل دو بالش در زیر سر ، بالا نگه دارید و زمانی که در حال استراحت اما بیدار هستید ؛ 3 تا 5 بار در هر ساعت ، پاهای تان را خم کنید و به این ترتیب از لخته شدن خون در پاها جلوگیری نمایید.
  • از کمپرس یخ ، برای قرار دادن بر روی ناحیه جراحی ؛ در طول 48 ساعت اول بعد از جراحی به منظور کاهش مقدار تورم ، استفاده کنید.
  • لطفا در 48 ساعت اول بعد از جراحی ، از وارد کردن هرگونه فشار بر روی موضع عمل خودداری کنید.
  • در صورت داشتن درد و ناراحتی ، داروهای تجویز شده توسط پزشک را در ساعات تعیین شده مصرف کنید.

توجه داشته باشید که در طول دوره مصرف داروهای مسکن ، باید از نوشیدن الکل خودداری کنید.

لازم به ذکر است در صورتی که درد ناشی از عمل ، با داروهای مسکن تسکین پیدا نکرد ؛ حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

  • در روز جراحی و پس از انجام عمل ، در ابتدا باید رژیم غذایی خود را با مایعات آغاز کنید. از روز بعد از عمل می توانید شروع به خوردن سوپ و غذاهای نرم کنید.
  • معمولا افراد از 48 ساعت بعد از جراحی لیفت ابرو ، مجاز به شستن موهای خود خواهند بود ؛ البته باید متذکر شد تا زمانی که بخیه ها یا استایپلر ، هنوز در محل درمان قرار دارند ؛ باید از زدن اسپری مو خودداری شود.

سایر مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو

  • اگر در ناحیه درمان ، از بخیه استفاده شده باشد ؛ بخیه ها 5 تا 7 روز بعد از جراحی ، کشیده می شوند و چنانچه از استایپلر استفاده شده باشد ، آن ها بعد از 7 تا 10 روز برداشته خواهند شد.
  • باید از انجام فعالیت های سنگین که سبب افزایش ضربان قلب می شوند ، به مدت 3 هفته بعد از جراحی لیفت ابرو اجتناب کنید.

سفت شدن پلک ها پس از جراحی لیفت ابرو ، امری طبیعی است ؛ لذا به طور کلی با کشیده شدن ابروها و پیشانی تا چند وقت بعد از عمل ، باز و بسته کردن کامل چشم ها مسئله ای دشوار خواهد بود که نگران کننده نبوده و به مرور زمان ، به حالت طبیعی باز خواهد گشت.

  • پس از جراحی لیفت ابرو ، عمدتا افراد در پیشانی خود احساس سفتی و بی حسی خواهند کرد ؛ این حالت نیز به تدریج از بین می رود و تقریبا بعد از گذشت 6 ماه ، به حالت طبیعی باز می گردد.
  • حداقل تا یکماه پس از عمل لیفت ابرو ، باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کرد و در صورت لزوم به بیرون رفتن از منزل و قرارگیری زیر نور آفتاب باید از کرم ضد آفتاب با SPF15 یا بیشتر استفاده نمود.

در پایان لازم به ذکر است که چنانچه بعد از جراحی لیفت ابرو با حالت تهوع ، استفراغ ، اسهال و تنگی نفس مواجه شدید ؛ سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.