دستورات و مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک : جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی ؛ از اعمال جراحی زیبایی به شمار می رود که انجام آن در صورتی به نتایج مطلوب و قابل قبول ختم خواهد شد که توسط یک جراح حاذق و با تجربه انجام پذیرد.

البته ناگفته نماند که موفقیت آمیز بودن نتیجه این عمل جراحی ؛ صرفا منوط به تبحر و توانمندی جراح نبوده و علاوه بر این مهم ، در گرو رعایت صحیح مراقبت های بعد از جراحی نیز می باشد.

از این رو بر آن شدیم تا در مقاله حاضر ؛ توضیحاتی در خصوص دستورات و مراقبت های بعد از جراحی پلک ارائه نماییم.

اهمیت مراقبت های بعد از جراحی پلک

پیش از هر چیز باید خاطر نشان نمود که جراحی زیبایی پلک نیز همچون سایر اعمال جراحی ، دارای دوره نقاهت پس از عمل می باشد که بسته به موارد مختلفی از جمله وسعت عمل ، در هر فردی می تواند متغیر باشد.

لازم به ذکر است که رعایت مراقبتهای بعد از جراحی پلک ، می تواند شما را در بهتر سپری کردن دوران نقاهت عمل و نیز جلوگیری از بروز عوارض احتمالی ناشی از جراحی و دستیابی به نتایج رضایت بخش یاری دهد.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

در نتیجه بر اساس مطالب مذکور ، می توان اذعان داشت که مد نظر قرار دادن دستورالعمل های مراقبتی بعد از جراحی پلک ؛ به اندازه خود این عمل جراحی ، حائز اهمیت بوده و نباید نسبت به آن بی توجهی شود.

زیرا عدم توجه به مراقبت های پس از عمل ، می تواند به بروز عوارض مختلفی منتج گردد که متاسفانه در برخی موارد ، این عوارض جبران ناپذیر بوده و هیچ راهی جهت درمان یا کنترل آن وجود ندارد.

برای اطلاع از مراقبت های بعد از جراحی پلک ، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از جراحی پلک

  • تا 48 ساعت پس از جراحی پلک ، باید صرفا به صورت طاقباز خوابیده و در هنگام خواب و همچنین استراحت حتما دو بالش زیر سرتان قرار دهید و بدین ترتیب از تشدید کبودی و تورم ناشی از عمل پیشگیری به عمل آورید. ( استفاده از کمپرس یخ تا 3 روز بعد از عمل بلفاروپلاستی ، می تواند در راستای کاهش ورم و کبودی بسیار کمک کننده باشد. )
  • تا چند هفته بعد از جراحی پلک ؛ از قرارگیری در معرض باد شدید و نور مستقیم خورشید اجتناب نمایید. ( در صورت ضرورت به قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب ، حتما از عینک آفتابی استفاده کنید )
  • تا یکماه بعد از جراحی بلفاروپلاستی ؛ از انجام کارهای پرتحرک و ورزش ها سنگین ، خم شدن و بلند کردن اجسام با وزن بالا اجتناب فرمایید.
  • خشکی چشم ؛ از عوارض احتمالی ناشی از بلفاروپلاستی می باشد که بدین منظور ، پزشک معالج قطره های اشک مصنوعی برای شما تجویز خواهند نمود.
  • پزشک به منظور تسکین درد احتمالی ، داروهایی را برای شما تجویز می کند که باید در مصرف آن ها دقت کافی داشته و آن ها را در ساعات معین و به طور کامل به مصرف برسانید.
  • به مدت 48 تا 72 ساعت بعد از عمل بلفاروپلاستی باید از استحمام خودداری نمایید ؛ پس از این بازه زمانی ، حمام کردن بلامانع خواهد بود اما باید توجه داشته باشید که آسیبی به محل جراحی شده وارد نشود.
  • حداقل تا یک هفته بعد از جراحی پلک ؛ باید انجام فعالیت های روتین خود را متوقف نموده و همچنین از تماشای تلویزیون ، کار با گوشی و لپ تاپ ، نگاه کردن به صفحه مانیتور و مطالعه کردن بپرهیزید.