جراحی لیفت ابرو که به جراحی لیفت پیشانی نیز مصطلح است ؛ نوعی جراحی پلاستیک محسوب می شود که سبب بالا رفتن ابروها و رفع افتادگی آن ها می شود.

در حالت کلی ، می توان اذعان نمود که ابروها پس از چشم ها ؛ عضوی هستند که به وضوح می توانند مبین احساسات افراد باشند ؛ از این رو باید اشاره داشت که افتادگی ابروها که به علل مختلفی می تواند رخ دهد نقش بسزایی بر حالت چهره دارد ؛ تا جایی که داشتن ابروهایی افتاده ، سبب ایجاد حالتی ناراحت ، خسته و عبوس خواهد شد.

امروزه به کمک جراحی ليفت ابرو ؛ تا حدود قابل توجهی می توان موقعیت ابروها را اصلاح کرده و به این ترتیب جوانی و طراوت را به بخش یک سوم بالایی صورت بازگرداند.

در این جا ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای انجام جراحی ليفت ابرو ، باید به جراح و متخصص چشم مراجعه نمود.

جراحی لیفت ابرو در تهران

نحوه انجام جراحی لیفت ابرو

جراحی ليفت ابرو ، تحت بیحسی عمومی و به صورت سرپایی انجام می گیرد. پوست اضافی موضع جراحی ، با ایجاد برش هایی در ناحیه مورد نظر برداشته شده و به کمک بخیه یا چسب مخصوص ، در ناحیه ای دیگر فیکس یا تثبیت می شوند.

لازم به ذکر است که بخیه های جراحی ليفت ابرو ، عموما پس از یک هفته ، توسط جراح معالج برداشته خواهند شد.

در خصوص زمان انجام جراحی ليفت ابرو ؛ توجه داشته باشید که زمان این عمل جراحی ، بر اساس روش جراحی و وسعت عمل ؛ متغیر می باشد و در هر شخصی متفاوت خواهد بود.

اغلب افرادی که تصمیم به جراحی ليفت ابرو می گیرند ، با این سوال روبرو هستند که آیا جراحی ليفت ابرو درد دارد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که افراد حین جراحی ليفت ابرو دردی احساس نخواهند کرد ؛ اما غالبا در پایان عمل ، با درد و  تورم مختصری روبرو بوده و همچنین در ناحیه پیشانی خود احساس کشیدگی خفیفی خواهند داشت ؛ این موارد از بدیهی ترین عوارض جراحی ليفت ابرو به شمار می روند.

روش های جراحی لیفت ابرو

برای انجام جراحی ليفت ابرو ، روش های متفاوتی وجود دارد که لیفت ابرو با برش محدود و لیفت آندوسکوپی ابرو از متداول ترین و موثرترین روش های جراحی ليفت ابرو می باشد.

در ادامه هر یک از روش های جراحی ليفت ابرو را به صورت مختصر ، شرح داده ایم.

لیفت ابرو با برش محدود

در این روش ، افتادگی ابرو ناشی از برجستگی بافت موجود در ناحیه ابروها می باشد. در جراحی ليفت ابرو با برش محدود ، بافت برجسته موجود در ناحیه ابروها از طریق برش هایی برداشته شده یا جابجا می گردد و به این ترتیب افتادگی ابروها مرتفع می شود.

از مزایای این روش ، می توان به ماندگاری طولانی مدت نتیجه آن اشاره نمود. توجه داشته باشید که جراحی ليفت ابرو ، معمولا با جراحی زیبایی پلک به طور همزمان انجام می پذیرد.

لیفت آندوسکوپیک ابرو

لیفت ابرو به روش آندوسکوپیک ، در مقایسه با لیفت ابرو با برش محدود ؛ کم تهاجمی تر بوده و می توان گفت که اکثر جراحان ، به منظور اصلاح موقعیت ابروها ، این روش را به لیفت ابرو با برش محدود ترجیح می دهند.

در جراحی آندوسکوپیک ابرو ، برش هایی بسیار ظریف در پشت ناحیه رویش موها ایجاد شده و سپس به کمک دوربینی مخصوص موسوم به آندوسکوپ و همچنین ابزار مخصوص ؛ موقعیت قرارگیری ماهیچه های ابرو تصحیح شده و با کشیدن بافت تحتانی پیشانی ، ابروهایی جوان و عاری از افتادگی برای فرد پدیدار می گردد.

جراحی لیفت ابرو در تهران

لیفت ابرو به روش کلاسیک

لازم به ذکر است که لیفت ابرو به روش کلاسیک ، تقریبا دیگر منسوخ شده و پزشکان جوزه جراحی های چشم و پلک  ، معمولا دیگر از این روش استفاده نکرده و با توجه به آناتومی صورت بیمار ، اهداف وی از انجام جراحی ، وسعت اصلاحات لازم و دستیابی به نتایج مطلوب ؛ از یکی از دو روش مذکور بهره خواهند برد.

دکتر علی محمودی جراح و متخصص چشم تهران از بهترین و زبده ترین پزشکان در حوزه جراحی لیفت ابرو به شمار می روند که با اتکا بر مهارت و توانمندی خویش ، تاکنون موفق شده اند نتایج بهینه ای از جراحی لیفت ابرو برای مراجعین خود به ارمغان بیاورند.

اقدامات قبل از جراحی لیفت ابرو

برنامه غذایی و ورزش

اگر چه لیفت ابرو تقریبا جراحی زیبایی سبکی است ؛ اما افراد قبل از انجام آن ، باید برنامه غذایی متعادل و ورزش منظم پیش از جراحی داشته باشد.

بیمار سالم  از لحاظ جسمانی و ذهنی با جراحی و بیهوشی و همچنین بهبودی سریع تر ؛ سازگاری بهتری خواهد داشت.

پرهیز از سیگار و الکل

بیمار باید در جلسه مشاوره ، کاملا صادقانه سیگار کشیدن و عادات نوشیدن الکل را به جراح بگوید.

در صورت سیگاری بودن و یا عادت به مصرف الکل ، پزشک توصیه می کند از چند هفته قبل تا چند هفته بعد از لیفت ابرو سیگار و نوشیدن الکل را متوقف کنید.

لازم به ذکر است که سیگار می تواند تا حد زیادی عوارض جراحی را افزایش و سرعت بهبودی را کاهش دهد.

برنامه دارویی

در صورتی که بیمار آسپرین یا هر نوع داروی ضد التهاب یا رقیق کننده خون را روزانه مصرف می کند ، لازم است مصرف این داروها را در یک دوره مشخص قطع کنند.

بعضی ویتامین ها ، مکمل های گیاهی یا حتی داروهای تجویزی لازم است با مشورت پزشک معالج مصرف نشوند ؛ چرا که می توانند سبب افزایش خطر خونریزی در حین و بعد از جراحی شوند.

توصیه های دیگر آمادگی برای جراحی

  • قبل و بعد از جراحی ، آب فراوان بنوشید.
  • تمام داروهای تجویزی را تهیه کنید.
  • بالش اضافی برای بالا نگهداشتن سر و کیسه یخ آماده کنید.
  • اگر موهای تان کوتاه است ، اجازه دید بلند شود تا برش های جراحی در زیر مو پنهان شود.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو

  • تا دو هفته پس از عمل ، از خم شدن و بلند کردن اجسام سنگین یا ورزش های شدید خودداری کنید.
  • شش هفته در معرض نورخورشید نباشید.
  • از وان آب داغ یا سونا و حمام آفتاب خودداری کنید.
  • در فضای باز ، از ضد آفتاب حاوی 30 SPF یا بالاتر استفاده کنید.
  • هنگام خوابیدن به ابروها فشار وارد نکنید و سرتان را در وضعیت بالاتر از بدن قرار دهید تا تورم رناشی از جراحی سریع تر کاهش یابد.
  • در صورت لزوم برای کمک به کاهش تورم و کبودی ، از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • از محصولات مراقبت مو که باعث تحریک و مانع روند بهبودی می شوند و نیز مرطوب ماندن مو پس از استحمام به مدت طولانی برای کاهش خطر عفونت خودداری کنید.