نکات و اقدامات قبل از جراحی پلک

اقدامات قبل از جراحی پلک : با بالا رفتن سن و گاها به دنبال وراثت ، سبک زندگی ، عوامل محیطی و مواردی از این قبیل ؛ پلک ها دستخوش تغییراتی از جمله پف و افتادگی می شوند ؛ جراحی پلک یا بلفاروپلاستی ، نوعی جراحی پلاستیک است که شامل برداشتن پوست ، ماهیچه و چربی اضافی از پلک ها می باشد و به کمک آن می توان افتادگی و پف پلک ها را مرتفع نمود.

لازم به ذکر است که مهم ترین مسئله قبل از جراحی پلک ؛ مشاوره پیش از عمل با پزشک معالج می باشد.

در جلسه مشاوره ؛ یک ارزیابی کامل برای شناسایی نیازهای بیمار ، ارزیابی فرم پلک ایده آل برای وی ، شناسایی انتظارات او و همچنین بحث درباره محدودیت های بلفاروپلاستی انجام می پذیرد.

ناگفته نماند که جراح و متخصص چشم قبل از جراحی پلک ؛ با صبر و حوصله ، آناتومی و فیزیولوژی پلک ها و سیستم استخوان اشکی چشم بیمار را با نهایت دقت بررسی کرده و نتایج منطقی ای که می توان از این عمل جراحی انتظار داشت را برای بیمار بازگو می نماید.

همچنین قبل از جراحی بلفاروپلاستی ، جراح به طور کامل بیمار را جهت اطمینان از تشخیص صحیح و شاخص جراحی و شناسایی هرگونه فاکتور خطر بالقوه نیز مورد ارزیابی قرار می دهد.

از این رو می توان اذعان داشت که رضایت بیمار از جراحی پلک و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی ناشی از این جراحی ؛ مستلزم ارزیابی دقیق ، تشخیص صحیح پیش از جراحی و تکنیک جراحی دقیق و موشکافانه می باشد که این مهم ، تنها در صورت انتخاب بهترین جراح چشم و رعایت اقدامات قبل از عمل ؛ محقق می گردد.

در مقاله پیش رو به مهم ترین دستورات و اقدامات قبل از جراحی پلک اشاره داشته ایم ؛ جهت کسب اطلاعات کافی در این باره ما را تا پایان مقاله همراهی فرمایید.

اقدامات قبل از جراحی پلک

دستورالعمل ها و اقدامات قبل از جراحی پلک

  • قبل از جراحی پلک ؛ باید تست های آزمایشگاهی و آزمایشات چشم انجام شده و نتایج مکتوب آن ، حداقل یک هفته قبل از جراحی به مطب پزشک ارسال شود.

توجه داشته باشید که چنانچه احتمال بارداری در شما وجود دارد ، باید زمانبندی مجددی جهت تعیین تاریخ جراحی انجام گیرد.

  • دو هفته قبل از جراحی پلک ؛ داروهایی از قبیل آسپرین ، ایبوپروفن یا ویتامین E مصرف نکنید ؛ این داروها رقیق کننده خون بوده و می توانند ریسک خونریزی در حین عمل را تشدید کرده و سلامت بیمار را به مخاطره بیاندازند.

لازم به ذکر است که در صورت مصرف داروهای بدون نسخه ، حتما باید با پزشک خود مشورت کنید ؛ زیرا بسیاری از داروهای مسکن ، داروهای سرماخوردگی و غیره ؛ حاوی آسپرین یا ایبوپروفن می باشند.

  • از دو هفته قبل از جراحی پلک ؛ از قرارگرفتن در معرض نور خورشید و ایجاد آسیب های احتمالی آفتاب سوختگی بپرهیزید. در این راستا پزشک ، مصرف کرم ضدآفتاب SPF30 یا بالاتر را به شما توصیه می کند.

سایر اقدامات قبل از جراحی پلک

  • از دو هفته قبل از جراحی پلک ، از مصرف انواع محصولات حاوی نیکوتین از قبیل سیگار و کلیه دخانیات خودداری کنید ؛ چرا که نیکوتین ،  گردش طبیعی جریان خون را مختل کرده و بر روی نتیجه جراحی اثر سوء می گذارد.

همچنین باید اشاره داشت که نیکوتین ، در زمان مصرف داروی بیهوشی ؛ شما را در معرض خطر بالایی قرار می دهد.

  • از یک هفته قبل از جراحی پلک ؛ مصرف الکل و نوشیدنی های حاوی آن را به طور کامل متوقف نمایید.
  • ویتامین K نقش مهمی در انعقاد خون و پیشگیری از خونریزی ایفاء می کند. لذا توصیه می شود غذاهای غنی از ویتامین K را یک هفته قبل از جراحی پلک ، به رژیم غذایی تان اضافه کنید. این غذاها شامل سبزیجات دارای برگ سبز تیره ؛ نظیر اسفناج ، بروکلی و کلم ، جگر گوساله و روغن زیتون می باشد.
  • لطفا در صورتی که در طول هفته قبل از جراحی پلک ؛ دچار سرماخوردگی ، گلودرد ، تب ، تبخال یا هرگونه مشکل پوستی شدید ؛ بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.
  • از 8 ساعت قبل از بلفاروپلاستی ، چیزی نخورید و ننوشید ؛ زیرا باید در روز جراحی ، ناشتا بوده و معده تان خالی باشد.

توجه داشته باشید که ناشتا بودن جهت دریافت داروی مسکن ، الزامی می باشد. تنها استثناء در این خصوص ، مصرف دارویی می باشد که پزشک ، دستورالعمل مصرف آن را با اندکی آب در روز قبل از جراحی ؛ به شما اعلام می نماید.