عدسی چشم و قرنیه دو بخش مهم از چشم هستند که کمک قابل توجهی به تمرکز چشم بر روی اجسام می کنند ، حال آن که چنانچه آسیبی به آن ها وارد شود ، چشم دیگر قادر به تمرکز دقیق بر روی جسم هدف نبوده و این مسئله به تاری دید می انجامد.

لازم به ذکر است در صورتی که شدت تاری دید ، زیاد باشد منجر به بروز اختلال در بینایی و بروز عیوب انکساری ( نزدیک بینی ، دوربینی ، آستیگماتیسم ) خواهد شد.

اصلاح عیوب انکساری ، از روش های مختلفی از جمله عینک ؛ امکان پذیر می باشد ؛ اما امروزه غالبا از طریق اصلاح عیوب انکساری با لیزر و از طریق جراحی های لیزری چشم ؛ از جمله لیزیک و لازک ، مبادرت به رفع عیوب انکساری و حذف عینک می گردد.

در واقع به جرأت می توان گفت که اعمال جراحی لیزری چشم ؛ بهترین و کارآمدترین راه جهت رفع عیوب انکساری می باشد.

توجه داشته باشید که در حال حاضر ، متقاضیان لیزر چشم برای رفع عیوب انکساری چشم ؛ رو به افزایش است ، از این رو برای انتخاب بهترین روش ، فرد باید توسط جراح و متخصص چشم مورد ارزیابی و معاینه قرار گیرد.

لیزیک در تهران

عمل لیزیک

لیزیک از پرطرفدارترین اعمال جراحی چشم در بین افرادی که با عیوب انکساری چشم مواجه هستند ، به شمار می رود که به منظور انجام آن و اعمال اصلاحات لازم بر روی قرنیه ، از لیزر اگزایمر بهره گرفته می شود.

مکانیزم عمل لیزیک بدین نحو است که طی آن ، ابتدا لایه ای نازک از سطح قرنیه چشم بیمار تراشیده شده و پس از آن ، با بهره وری از لیزر به اندازه مورد نظر نزدیک می شود.

لازم به ذکر است که این عمل جراحی ، به صورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی قابل انجام بوده و به طور کلی حداکثر طی 20 دقیقه به طول می انجامد.

عمل لیزیک می تواند گزینه خوبی برای درمان هر یک از موارد زیر باشد :

  1. نزدیک بینی ( Myopia ) : افراد مبتلا به نزدیک بینی ، اجسامی که در فاصله نزدیکی از آن ها قرار دارند را به راحتی می توانند ببینند. بالعکس ، دیدن اجسام دور برای آنان دشوار است.
  2. دوربینی ( Hyperopia ) : کسانی که به این اختلال در بینایی دچار هستند ، اجسام و اشیائی که در فاصله دورتری قرار دارند را بهتر می بینند.
  3. آستیگماتیسم یا کژبینی ( Astigmatism ) : در این حالت ، سطح قرنیه چشم ناهموار است ؛ بنابراین فرد هم در دیدن اجسام نزدیک و هم اجسام دور دچار مشکل می شود.

دکتر علی محمودی جراح و متخصص چشم و از برجسته ترین جراحان لیزیک در تهران هستند ، برای انجام موفقیت آمیز این عمل جراحی می توانید با خیال آسوده با ایشان مراجعه فرمایید.

مزایای لیزیک

  • اکثر افرادی که تجربه عمل لیزیک داشته اند ، از نتایج عمل رضایت دارند.
  • به دلیل انجام این عمل ، تحت بی حسی موضعی ؛ فرد دردی حین عمل احساس نخواهد کرد.
  • دید بیمار 1 روز پس از عمل ، بهبود خواهد یافت.
  • بعد از جراحی نیازی به بخیه و متعاقبا بانداژ و پانسمان وجود ندارد.
  • دوره نقاهت عمل لیزیک ، بسیار کوتاه می باشد و افراد چند روز پس از آن می توانند به امور روزمره خود بازگردند.

لیزیک در تهران

نتیجه جراحی لیزیک چشم

جراحی لیزیک چشم ، در اغلب اوقات بینایی را به گونه ای درمان می کند که پس از آن فرد به عینک یا لنز طبی نیاز نداشته باشد.

عیوب انکساری چشمان شما ، یکی ازفاکتورهای مؤثر در حاصل شدن نتیجه  لیزیک می باشد. افرادی که به میزان کمی دچار نزدیک بینی هستند ؛ پس از لیزیک ، شاهد نتیجه اشی فوق العاده خواهند بود.

کسانی که میزان دوربینی یا نزدیک بینی چشمان آن ها بالاست یا به کژبینی دچار هستند ، نتایج حاصل از لیزیک ممکن است در میان آنان متفاوت باشد.

اثرات جانبی لیزیک چشم

نمی توان گفت که پس از لیزیک چشم ، هیچ گونه عارضه ای پدید نمی آید.

در هر حال این پروسه ، یک رویه پزشکی و درمانی است و مانند هر پروسه دیگر اثرات جانبی در پی دارد. این اثرات موقت بوده و پس از چند هفته یا چند ماه برطرف می شوند.

جراحی لیزیک ، به طور موقت میزان تولید اشک چشم را کاهش می دهد و همین امر ، سبب خشکی چشم می شود.

خشکی چشم ، بر کیفیت و شفافیت بینایی تأثیر می گذارد. متخصص چشم برای بهبود خشکی چشم ، استفاده از قطره چشمی را توصیه می کند.

پس از عمل لیزیک ، ممکن است بینایی شما در شب کاهش یابد ؛ البته معمولا این مورد پس از چند روز یا چند هفته رفع می شود.

در این مدت ، چشم شما به نور حساس شده و ممکن است به دوبینی یا هاله بینی دچار شوید.

افرادی که چشم های آنان آستیگمات می باشد ، پس از جراحی لیزیک ممکن است همچنان از عینک و لنز طبی استفاده کنند.

جراحی لیزیک چشم برای چه کسانی مناسب نیست ؟

  • افرادی که قرنیه چشم آنان بیش از حد نازک یا ناهموار است.
  • افرادی که به بیماری چشمی گلوکوم یا همان آب سیاه مبتلا هستند.
  • کسانی که به دیابت کنترل نشده یا به بیماری های خود ایمنی دچار هستند.
  • زنانی که باردار هستند.
  • افرادی که زیر 18 سال سن دارند.

مراقبت های پس از جراحی لیزیک

  • بلافاصله پس از جراحی لیزیک ممکن است در چشمان خود ، سوزش و خارش احساس کنید ؛ همچنین امکان دارد که دید تار و مبهمی داشته باشد.

به طور کلی پس از عمل درد خفیفی را تجربه خواهید کرد که به مرور در دوره ریکاوری برطرف می شود.

برای تسکین درد پس از جراحی ، متخصص چشم مصرف داروی مسکن یا قطره چشمی را پیشنهاد می کند. همچنین از شما می خواهد که تا زمان بهبودی کامل ،هنگام خواب، بر روی چشمانتان محافظی قرار دهید.

  • پس از جراحی ، قادر به دیدن هستید ؛ اما دید شما شفاف و واضح نخواهد بود. 2 الی 3 ماه زمان می برد تا چشم ها کاملا بهبود یابند و بینایی شما تثبیت شود.
  • بعد از 2 الی 3 روز از جراحی ، در نوبت تعیین شده ؛ حتما به چشم پزشک خود مراجعه کنید. ایشان چشم های شما را معاینه می کنند تا از عدم بروز عوارض بعد از لیزیک مطمئن شوند.
  • تا چندین هفته پس از عمل ، از لوازم آرایشی چشم استفاده نکنید.
  • برای مدتی از انجام ورزش های پرتحرک مانند شنا که ممکن است به چشم ها فشار وارد کنند ، خودداری کرده و به سونا و استخرهای آب گرم نروید.

هزینه عمل لیزیک در تهران

به طور هزینه جراحی لیزیک در تهران و دیگر شهرها ، بر اساس عوامل مختلفی محاسبه می شود و تا قبل از معاینه بیمار نمی توان قیمت نهایی آن را معین نمود.

سخن آخر

دکتر علی محمودی از حاذق ترین پزشکان جراح چشم تهران می باشند ؛ ایشان با تکیه بر توانمندی و تجربه بالایی که در زمینه انجام موفقیت آمیز کلیه اعمال جراحی لیزری چشم دارند ، همواره بهترین و مطلوب ترین نتایج را برای بیماران خود به ارمغان آورده اند.

شما همراهان عزیز ، می توانید برای انجام جراحی لیزیک در تهران ؛ با نهایت اطمینان به مطب دکتر محمودی مراجعه نموده و از خدمات بهینه ایشان بهره مند گردید.