دستورات و مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس : تزریق بوتاکس ؛ یکی از تکنیک های جوانسازی پوست است که در حال حاضر ، به عنوان یک درمان بی خطر و موثر برای کاهش خطوط ریز و چین و چروک ها در ظاهر چهره مورد استفاده قرار می گیرد و می توان از آن به عنوان بهترین ابزار برای مبارزه با علائم پیری و جلوگیری از تشکیل خطوط پوستی یاد کرد. ( تزریق ژل و بوتاکس )

تزریق بوتاکس ؛ نیز مانند هر عمل دیگری ، مستلزم رعایت اقدامات و مراقبت های پس از عمل می باشد.

لازم به ذکر است که توجه به مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، تاثیر قابل توجهی بر نتایج این فرآیند زیبایی خواهد داشت ؛ لذا چنانچه به دنبال کسب بهترین نتایج از درمان خود هستید ؛ نکات مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس را که در ادامه بدان پرداخته ایم ، دنبال کنید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

ماساژ صورت بعد از تزریق بوتاکس

تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس ، به هیچ وجه صورت خود را ماساژ یا مالش ندهید و از دستکاری کردن آن بپرهیزید. ( لمس کردن یا مالش دادن ناحیه تزریق شده ، می تواند باعث ایجاد نتایج نامطلوبی از قبیل افتادگی پلک و آسیب دیدگی عصب و غیره شود. )

نحوه خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس ، صورت شما در هیچ شرایطی نباید تحت فشار قرار گیرد ؛ لذا در هنگام خوابیدن ، به صورت طاقباز خوابیده و از خوابیدن به شکم یا پهلو و به طور کلی هر حالتی که موجب تماس صورت با بالش شود ، خودداری کنید.

ورزش بعد از تزریق بوتاکس

از دیگر دستورالعمل های مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس ، باید به انجام فعالیت ها و حرکات ورزشی و پر تنش اشاره داشت ؛ در این خصوص لازم به ذکر است که انجام حرکات ورزشی سبک تا متوسط ، مانعی ندارد ؛ اما به طور کلی بهتر است به مدت چند روز پس از تزریق ، از انجام هر گونه فعالیت سنگین اجتناب شود.

آیا تزریق بوتاکس درد دارد ؟

تزریق بوتاکس ، به ندرت سبب بروز درد و ناراحتی در موضع تزریق می شود ؛ بنابراین شما بلافاصله پس از تزریق آن ، می توانید به امور روزانه تان بپردازید. ( بعد از تزریق بوتاکس ، برخی افراد ممکن است دردی جرئی را تجربه کنند که بسیار نادر می باشد ، البته نباید نگران این مسئله باشید ؛ چرا که ظرف چند روز به طور کامل فروکش می کند. )

به هر حال چنانچه درد احتمالی ناشی از تزریق بوتاکس ، برای تان قابل تحمل نبود ؛ می توانید با مشورت پزشک خود اقدام به مصرف دارو نمایید ؛ البته توجه داشته باشید که تا چند وقت پس از تزریق بوتاکس ، مصرف داروهای مسکن که سبب رقیق شدن خون می شوند ، ممنوع می باشد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

استحمام بعد از تزریق بوتاکس

از آن جایی که گرما می تواند احتمال کبودی و تورم را در محل تزریق بوتاکس ، تشدید کرده و افزایش دهد ؛ اکیدا توصیه می شود که تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس ، از دوش گرفتن و قرار گیری در وان آب گرم خودداری نمایید.

شستشوی صورت بعد از تزریق بوتاکس

شما پس از تزریق بوتاکس ، می توانید مراقبت های معمول پوست ؛ از قبیل تمیز و مرطوب کردن آن را انجام دهید. هرچند بهتر است حداقل تا 6 ساعت و در حالت ایده آل تا 24 بعد از تزریق بوتاکس ، از شستن صورت خود پرهیز نمایید.

آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس

اکیدا توصیه می شود که افراد حداقل تا 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس ، از آرایش کردن اجتناب نمایند. ( توجه داشته باشید که پس از سپری شدن این بازه زمانی ، می توانید به روال عادی آرایش کردن و مراقب های پوستی خود بازگردید. )