جوانسازی صورت با تزریق ژل و بوتاکس

ژل و بوتاکس ، از جمله درمان های زیبایی و جوانسازی صورت به شمار می روند که غیرتهاجمی بوده و به صورت تزریق انجام می پذیرند. تزریق ژل و بوتاکس ؛ به ترتیب ، سبب پر کنندگی و حجیم سازی نواحی ای از پوست که با کمبود حجم چربی روبرو هستند شده و به کاهش و رفع خطوط و چین و چروک های پوستی نیز کمک قابل توجهی می کند.

و اما توجه داشته باشید که تزریق ژل و بوتاکس ، اگر چه هر دو به منظور جوانسازی مورد استفاده قرار می گیرند ؛ اما با یکدیگر کاملا متفاوت هستند.

در ادامه به اختصار به بررسی هر یک از این تکنیک های جوانسازی پوست اشاره نموده ایم.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس ، به منظور رفع خطوط و چروک های که به دنبال تکرار حالت های صورت نمود یافته اند ( چین های پنجه کلاغی نواحی اطراف چشم ، خطوط اخم ، خطوط پیشانی و مابین ابروها ) ، مورد استفاده قرار می گیرد.

به طوری که با تزریق بوتاکس در این نواحی می توان به صورت موقتی منجر به شل شدن و به عبارتی فلج ماهیچه های آن ناحیه شده و در نتیجه از بروز چین و چروک در آن نواحی هنگام انقباض عضلات پیشگیری به عمل آورد.

از این رو افرادی که بوتاکس تزریق کرده اند ، می توانند بدون این که چین و چروکی در قسمت های مختلف صورتشان ایجاد شود ، با اعتماد به نفس لبخند زده یا اخم کنند.

تزریق ژل

ژل ها در حقیقت نوعی از فیلرها یا پرکننده های پوستی هستند که در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب ترین متدهای مقابله با پیری شناخته می شوند.

ژل ها نیز همانند بوتاکس ، می توانند بروز علائم پیری را به تاخیر بیاندازند و در صورت نمایان شدن نشانه های پیری نیز آن ها را مرتفع سازند.

تزریق ژل و بوتاکس

از دیگر ویژگی های تزریق ژل ، باید به جبران حجم از دست رفته نواحی مختلف صورت اشاره نمود ؛ به نحوی که با تزریق ژل می توان به نواحی ای اعم از لب ها ، گونه ها و چانه حجم داده و به این ترتیب حالت چهره را بهبود بخشید.

لازم به ذکر است که عمدتا ژل و بوتاکس ، از حیث برطرف سازی چین و چروک ، با هم اشتباه گرفته می شوند ؛ لذا باید توجه داشت که بوتاکس با کاهش یا متوقف نمودن فعالیت ماهیچه ها و عضلات صورت ، امکان کاهش و رفع چین و چروک های پوستی را فراهم می آورد ؛ در حالی که ژل ها با پر کردن نواحی مورد نظر و تحریک تولید کلاژن در آن نواحی ، موجبات کاهش چین و چروک را میسر ساخته و بدین ترتیب به کاهش علائم پیری و کهولت سن می انجامند.

تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس ؟

حال ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که هنگام تصمیم به تزریق ژل و بوتاکس ، بوتاکس را انتخاب کنیم یا ژل ؟

در پاسخ به این سوال باید متذکر شد که برای انتخاب هر یک از این روش ها باید به نوع و وسعت چروک هایی که می خواهید از آن رهایی یابید توجه نمایید.

تزریق ژل و بوتاکس

به طور کلی بوتاکس برای چروک هایی که به دنبال انقباض ماهیچه ها پدید می آیند ( چروک های ناشی از انعکاس عواطف ) ، گزینه مناسبی به شمار می رود ؛ تا جایی که می تواند منجر به کاهش تحرک آن ها شده و از بروز چین و چروکی که به دنبال حرکت ماهیچه ها ایجاد می شوند خودداری نماید.

در مقابل ، ژل ها برای رفع چروک های غیر متحرک ( چروک هایی که حتی در زمان آرام بودن چهره نیز هویدا هستند ) ، گزینه مناسبی محسوب می شوند ؛ به طوری که با تزریق ژل و پر کردن نواحی خالی و فرو رفته صورت ، می توان از ایجاد چین و چروک در آن نواحی جلوگیری نمود.