دستورات و اقدامات قبل از عمل لیزیک

اقدامات قبل از عمل لیزیک : اگر به دنبال یافتن بهترین روش درمان عیوب انکساری چشم ( دوربینی ، نزدیک بینی ، آستیگماتیسم ) هستید ؛ گزینه های بسیاری ؛ از جمله عینک و لنز وجود دارد. یک راهکار درمانی خاص که طی سال های اخیر ، شهرت و عمومیت بسیاری پیدا کرده است و به بیمار این امکان را می دهد تا بدون کمک لنز و بدون نیاز به عینک ، به طور واضح ببیند ؛ جراحی لیزیک می باشد.

به مدد این تکنیک درمانی ؛ افرادی که از نزدیک بینی ، دوربینی و آستیگماتیسم رنج می برند ؛ دیگر به استفاده از عینک برای واضح دیدن ، نیازی ندارند.

در ادامه این مطلب ، باید متذکر شویم که برخی دستورالعمل ها وجود دارند که بیماران ، قبل و بعد از قرار گرفتن تحت این عمل جراحی و به منظور تضمین بهترین تجربه بهبود ، باید آن ها را دنبال نمایند.

اکنون بر روی برخی دستورالعمل های پیش از جراحی تمرکز می نماییم.

درباره جراحی لیزیک

نخست بیایید درباره اصول این درمان صحبت کنیم. جراحی لیزیک ، نوعی جراحی بی خطر و ایمن است که شامل شکل دهی دقیق قرنیه با استفاده از لیزر می باشد. با شکل دهی مجدد قرنیه ، نور به شکلی مناسب بر روی شبکیه ( بافت حساس به نور واقع در پشت چشم ) متمرکز می شود و اختلال انکساری موجود درمان می گردد.

اقدامات قبل از عمل لیزیک

چرا اقدامات قبل از عمل لیزیک تا این اندازه اهمیت دارد ؟

فرآیند بهبود عمل لیزیک در واقع ، قبل از انجام این جراحی آغاز می شود.

به طور کلی دستورالعمل های پیش از جراحی لیزیک ، برای ارتقاء دادن کیفیت جراحی و به حداقل رساندن عوارض ناشی از جراحی در دوره ریکاوری ، طراحی شده اند.

با دنبال کردن دستورالعمل ها و اقدامات قبل از عمل لیزیک ، شما می توانید کل فرآیند این جراحی را به سهولت و کاملا بی خطر ، سپری کنید.

نکات و اقدامات قبل از عمل لیزیک

به منظور دریافت آمادگی برای انجام جراحی لیزیک ، اقدامات چندانی مورد نیاز نمی باشد ؛ اما با این وجود ، اقداماتی وجود دارند که باید در هفته های قبل از جراحی جهت تضمین قرار داشتن چشم ها در موقعیت بهینه برای موفقیت آمیز بودن عمل و همچنین آماده شدن برای داشتن دوران ریکاوری مطلوب ، مد نظر قرار گیرند.

 عمل لیزیک ، قرنیه را دوباره شکل می دهد ؛ قرار داشتن قرنیه در یک وضعیت طبیعی قبل از انجام جراحی ، از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ لذا قبل از جراحی لیزیک ، باید از گذاشتن لنز خودداری کنید. ( متاسفانه بسیاری از افراد ، اهمیت این موضوع را درک نمی کنند که گذاشتن لنز ، به تدریج شکل قرنیه را تغییر می دهد. )

  • جراح چشم معالج تان ، به شما آموزش می دهد تا گذاشتن لنز را چند هفته قبل از تاریخ جراحی ، متوقف کنید.

چارچوب زمانی در دامنه ای بین دو هفته برای لنزهای نرم تا یک یا چند ماه برای لنزهای سخت ، در نظر گرفته می شود.

  • محصولات حاوی نیکوتین و نوشیدنی های الکلی ، به شکل منفی بر روی توانایی بدن برای بهبودی اثر می گذارند. با اجتناب از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل ، تضمین می کنید که در بهترین وضعیت ممکن برای دستیابی به سلامت عمومی هستید ؛ لذا توصیه می شود که از چند هفته قبل از عمل لیزیک ؛ مصرف سیگار و الکل را ترک کنید.
  • قبل از عمل لیزیک ، می توان مصرف تمام داروهای معمول را طبق روال نرمال می توان ادامه داد ؛ مگر پزشک ، دستور خاصی در خصوص مصرف آن ها تجویز کرده باشد.
  • بلافاصله بعد از لیزیک از مرکز جراحی ترخیض شده و به استراحت و ریکاوری نیاز دارید ، باید از یکی از دوستان یا نزدیکان خود بخواهید تا شما را در روز جراحی ، به منزل بازگرداند و تاچند روز اول بعد از جراحی مراقب شما باشد.